کانون فرهنگی وهنری یادگار امام کرمجگان

بایگانی

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ابوطالب ابراهیمی

ابوطالب ابراهیمی

ابوطالب ابراهیمی

ابوطالب ابراهیمی

خانه محبت

محیط های سه گانه مسجد، مدرسه، خانه

کودک(ابتدایی)

index

ابوطالب ابراهیمی

بهشت دنیا
داستان حدیث کساء، احترام به والدین
کودک(ابتدایی)

index

ابوطالب ابراهیمی

پندهای حکیمانه
احترام به پدر و مادر در قرآن
کودک(ابتدایی)

index

ابوطالب ابراهیمی

دوره آموزش عکاسی


ویژه کادر کانون های فرهنگی و هنری استان قم

باهدف توانمند سازی کادر کانون ها برگزار می گردد.

 

زمان برگزاری دوره:
از شنبه۲۰ تیرماه ـ ساعت۱۴ ـ  به مدت ۵ روز در محل دبیرخانه برگزار می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با داخلی ۳۶ تماس حاصل فرمائید.

 

ابوطالب ابراهیمی

افطاراای سافطاری سادهادهافط

نویسنده: آقای زهیر ابراهیمی

افطاری ساده اگرچه ساده است و ساده برگزار می‌شود اما دارای تأثیرات شگرف فردی و اجتماعی است که کمترین آن ایجاد روحیه‌ی گذشت و ایثار و توجه به دیگران، و به مرور ساخت شهری بر مبنای شاخص‌های یک شهر اسلامی است. شهری که در آن، روابط اجتماعی افراد بیش از هر چیز دیگری بر مبنای «دین» و آموزه‌های دینی است.

بررسی تأکیدات رهبر انقلاب بر موضوع افطاری ساده نشان می‌دهد که در حقیقت ایشان به دنبال بسط فرهنگ افطاری ساده و فرهنگ‌سازی در  این مقوله‌اند. چراکه از طرفی افطاری ساده، در نقطه‌ی مقابل «افطاری مسرفانه» قرار دارد که ناشی از سبک زندگی مصرف‌گرای افراد است، و از طرفی دیگر باعث فراگیری فرهنگ «انفاق»، یعنی انتقال توجه از «خود» به «دیگران»، و در نتیجه تغییر فضای شهری می‌شود.

مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) رحمه‌الله‌علیه چنین گفتند: «الان در بعضی از کشورهای اسلامی سنت خوبی وجود دارد که در تمام ماه رمضان، اغلب مساجد افطاری می‌دهند؛ یعنی هرکس برود و وارد مسجد بشود، پذیرایی می‌شود. البته خانواده‌ها محروم می‌مانند؛ فقط مردان افطاری می‌خورند و برمی‌گردند! اگر بشود در این‌جا هم همین سنت در خصوص افراد تحت پوشش شما رواج پیدا کند – البته با حضور تمام افراد خانواده – خوب است. در زمان رژیم گذشته، این ارتباطات معنوی، کم و یا منجمد شده بود؛ که البته متأسفانه بقایایش همچنان باقی است. ما بایستی در دوران اسلامی، این ارتباطات را زنده کنیم.»اری ساده

ابوطالب ابراهیمی

ابوطالب ابراهیمی